Вест

Почетак рада Централног регистра обавезног социјалног осигурања и пријава на обавезно социјално осигурање

06-08-2013 10:00

Цeнтрaлни рeгистaр oбaвeзнoг сoциjaлнoг oсигурaњa је пoчeo сa рaдoм 06.08.2013.године, а то значи и да се јединствене пријаве на обавезно социјално осигурање у електронском облику подносе путем Портала Централног регистра.

Период транзиције, у ком обвезници подношења јединствене пријаве треба да се оспособе за електронско подношење пријаве, траје до 06.01.2014.године, а послодавци и осигураници у овом периоду могу користити неки од шалтера РФПИО, РФЗО и НСЗ, с тим да је битно истаћи да пријава поднета на Порталу ЦРОСО-а или неком од шалтера истог момента бива прослеђена свим организацијама обавезног социјалног осигурања.

После овог датума обвезници неће моћи више да користе ни апликацију РФЗО за подношење електронске пријаве запослених на здравствено осигурање.

Предуслови за коришћење Портала Централног регистра обавезног социјалног осигурања:

  • поседовање квалификованог електронског сертификата, који служи за електронску идентификацију корисника (власника сертификата) и дигитално потписивање електронских докумената, а набавља се код једног од сертификационих тела: Привредне коморе РС, Јавног предузећа Пошта РС, МУП-а и Халкома), и
  • поседовање овлашћења, која представљају електронски уговор између законског заступника као даваоца овлашћења и овлашћеног лица, односно пуномоћника, којим се овлашћено лице (пуномоћник) овлашћује да у име и за рачун даваоца овлашћења предузима одређене радње на Порталу Централног регистра.

Скрећемо Вам пажњу и на чињеницу, да од почетка оперативног рада Централног регистра, све радње које предузмете на Порталу су званичне и бележе се у Јединственој бази ЦРОСО-а, а послодавци који су се регистровали за рад на Порталу сносе сву одговорност за све предузете радње.

Све детаље у вези доделе овлашћења (електронским путем, преко Портала или у папирној форми), регистрације и рада на Порталу може се наћи у секцији Е-Упуства.